them

farnafarni.blogspot.com. Powered by Blogger.

sayang mereka!

they followwZ

Trafik Lalu Lalang.

Friday, December 16, 2011

masih mencari

assalamualaikum!

kenapa aku rasa buntu,lost,tak tenang?
bila difikirkan..
aku sendiri tahu jawapannya..
kenapa aku semakin melupakanNya?
di mana patut aku letakkan Dia dalam hatiku?

sedangkan..
aku mencariNya ketika aku berduka..
aku melupakanNya tatkala aku bersuka ria..
adakah aku semakin mementingkan diri?
semakin teruja dengan keseronokan di dunia?
sehingga aku menjadi semakin leka?
di mana silapnya?
mungkinkah salah ibu bapaku?
mungkinkah salah kawan-kawanku?
mungkinkah salah guruku?
mungkinkah salah persekitaran disekelilingku?


aku sedar akan semua yang berlaku..
aku mencari jalan pulang tapi belum kutemui..
aku mencari, dan masih mencari..
dan kini,aku masih mencari..

mungkin aku juga manusia biasa..
akan tetapi,aku merasa jahil melihat diriku sendiri..
aku inginkan kepastian..
kepastian yang semakin mengaburi..

aku ingin jadikanMu sebagai cinta pertamaku..
segala yang pertama hanya diriMu..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

#akubermonologsendirian.


No comments:

Post a Comment