them

farnafarni.blogspot.com. Powered by Blogger.

sayang mereka!

they followwZ

Trafik Lalu Lalang.

Sunday, November 7, 2010

mak............abah............

eh,ade jugak aku diantara mak ngan abah??=)

salam...

aku rindu..siyes aku rindu dengan mak ngan abah..selama ni aku pendam jek taknak tulis kat blog.sebab kalau tulis airmata aku pasti cair punyee..dalam ati aku tak pernah missed untuk tak ingat kat the very two important person in my life.kalau aku lupa,aku rasa aku anak yang derhaka.

aku rasa beruntung,kenapa?aku rasa merekalah sebab aku hidup dengan selesa kat permukaan bumi ni.even aku rasa aku bukanlah anak yang baik,tapi aku berusaha untuk jadi anak yang baik.mak dengan abah jaga aku dan adik beradik aku dengan baik sekali even kehidupan kami sederhana,tapi aku gembira dengan adanya 9 orang yang terpenting which being apart of my life.
kadang2 aku takot mak dengan abah kecik hati pulak dengan aku sebab aku jarang call mereka.bukan apa,aku tak nak mereka risau dengan aku sebab aku nak jadi seorang anak yang berdikari.walaupun 50-50,aku cuba untuk jadi berdikari selagi aku mampu.tapi aku nak mereka tau yang dalam ingatan aku,memori aku sentiasa ingatkan mereka.lagipun aku ni agak sensitif sket bila nak borak kat teleffon ngan mak atau abah.mesti aku rase nak nanges.tapi aku nak berusaha jadi anak yang tabah dan sabar..siyes aku rindu...

aku selalu doakan yang terbaik untuk kedua-dua ibu bapa aku.even aku dalam doa aku,aku rela nyawa aku ditarik dahulu tapi bukan mak dengan abah.hmm..kan betul aku cakap pipi aku dah rase hangat..merah tahan nanges..sebagai seorang anak,aku teringin nak balas jasa kedua dua orang tua aku..sampaikan aku ada baca cerita pasal anak derhaka,aku tak sanggup.aku ingat lagi abah ada cakap"abah rasa ana ni boleh jaga mak ngan abah ni..."ya!aku memang nak jaga mereka.aku tak nak mereka susah.lagipun mak dengan abah dah 50an.aku terasa bersalah sebab sambung pelajaran,tapi main2."maafkan ana mak..abah..ana cuba untuk belajar dengan baik.."ya,aku nak belajar baik2.tapi aku selalu main2............

even mak ngan abah nampak macam takde duit,tapi dorang still tanye,"ada duit tak???" aku kadang jawab tak sebab memang tak ada.duduk U sem ni tak macam sem2 lepas which duit aku banyak boros.tapi sem ni aku jimat,banyak habis sebab nak bayar tambang bas..kadang aku rase aku adalah anak yang menyusahkan sebab mintak duit kat mak ngan abah.terasa aku amat jahat.~~tapi,member aku cakap,jiran dia kat kampung boleh pulak mintak motor ngan mak dia even mak dia pagi petang siang malam cari duit.ayah dia muka dah burn sebab cari duit untuk dia ngan adik beradik dia.yup,,betul lah kata orang,"jauh berjalan luas permandangan."even aku tak further study aku kat oversea,tapi kat U sini pun banyak yang aku tengok macam2 perangai orang..ada yang main2 macam aku,ada yang siyes dalam study,ada yang culture shock...macam2..mak..abah...kalau ana tak dapat bagi keputusan cemerlang dalam exam,tapi ana janji ana nak buat mak dengan abah bangga.bangga dengan kejayaan ana satu hari nanti sebagai manusia dan perempuan yang berakhlak.bangga sebab ana berjaya jadi seorang usahawan yang berjaya.ana akan buktikan..tapi,ana mula kerja dari bawah dulu sebab ana nak kutip pengalaman...doakan ana ye mak..abah...ana tak tipu yang ana sayang sangat mak ngan abah.=')

ana tak tau nak balas macamana jasa mak dengan abah.mak melahirkan ana..mak dengan abah yang jaga ana dari kecik sampai besar.jage kitorang 7 adik beradik.macamana tabah dan sabarnya mereka menjaga kami.hanya tuhan yang tau.......
walaupun abah seorang yang garang dulu(tapi sekarang kurang sket),tegas,aku tau kenapa dia buat macam tu.bagi aku,abah ada cara dia tersendiri nak didik anak2 dia.walaupun abah tegas,tapi dia sangat penyayang dan amat sayangkan anak2nya,dan aku tau abah sensitif orangnya..tapi abah tetap encem!=) kalau tak,macamana kami bertujuh ni comel2 dan kacak2??=)..abah sayangkan kami.ya,aku tau..!!untungnya aku=)

mak..seorang yang amat amat sabar..aku tau mak seorang yang sabar..aku dapat tengok,dari mata kasar atau pun dari mata hati..macamana mak jaga kami masa abah kerja polis,jadi peronda lebuhraya KESAS tu pun aku tak tau.sebab kecik2 aku mang tak paham sangat erti hidup ni...aku dapat tengok sabar sangat2 layan anak2 ngan suami dia.sumpah aku tak tipu.
banyak...memang banyak jasa abah ngan mak..selebihnya aku simpan dalam ingatan aku..pinta aku kat diri sendiri supaya jadi seorang anak yang solehah yang sentiasa mendoakan kepada kedua ibu bapa aku.pinta aku kepada Maha Pencipta semoga kedua ibu bapaku berada di bawah rahmatNa dan dilindungi dari azab api neraka..amin Ya Allah..

Doa anak kepada ibu bapa:




~ALLAHUMMAGFIRLI ZUNUBI WA LIWA LIDAYYA WARHAMHUMA KAMA RABBAYANI SOGHIRA~

"Ya Allah Ya Tuhanku, cucurilah rahmat dan kasihilah kepada kedua ibu bapaku seperti mereka mengasihi dan menyayangiku sewaktu aku kecil"
p/s: semoga apa yang aku pinta itu dimakbulkan Allah..semoga anda.kalian.mereka.kamu pun sentiasa mendoakan yang terbaik untuk kedua2 ibu bapa anda.kalian.mereka.kamu.insyaAllah~

**tak boleh download sebab trial downloader dah expired-_-.ingatkan nak download doa dalam tulisan arab tadi**

a story about:

- anak soleh menjaga ibu bapanya yang menjadi babi
- kisah pemuda dalam kubah

mesti baca!


No comments:

Post a Comment