them

farnafarni.blogspot.com. Powered by Blogger.

sayang mereka!

they followwZ

Trafik Lalu Lalang.

Tuesday, February 15, 2011

anak mu sangat merindui!

mak,abah,bukan ana taknak kol mak ngan abah sekarang ni.means time sekarang ni.ana takut ganggu,ana takut ana nanges.ana ingat nak balik minggu ni,tapi hari Jumaat ni ana kena jaga MyMydin kat fakulti,dari pukul6.30pm-8.30pm.(maybe pukul 9pm baru balik sebab closing kadang tak tentu).

serius ana rindu kat mak ngan abah.ana baru ingat nak belanja pizza ke sebab dah lama tak makan kat luar sama sama.tadi pagi masa ana mandi,kawan ana cakap "adik kau tepon".hmm tak Ida,mesti Kinah.emm aku rindu kat korang..walaupun aku kaka yang 'agak' baik hati tapi aku rindu kat korang.

sebagai anak,ana tak pernah lupa kat mak ngan abah walau sekali,pun.ana harap mak ngan abah sihat sejahtera kat sana.ana homesick sangat ni.T_T mak,ana harap mak sihat tau.abah pun sama.

ya Allah,ampunkan lah dosa kedua ibu bapaku,
peliharalah mereka sebagaimana mereka memelihara aku,
sesungguhnya mereka telah menjagaku
mendidikku serta adik beradikku dengan sebaik yang mungkin,

ya Allah,jauhilah mereka daripada bencana alam serta malapetaka,
sesungguhnya hambamu ini sangat menyayangi kedua orang tuanya.
rahmatilah mereka ya Allah,
permudahkanlah segala urusan mereka,
mereka yang paling aku cinta selepas tuhanku(Allah) dan baginda Rasuluulah s.a.w

ya Allah,
aku pohon padaMu supaya Engkau berikan ketenangan dan kebahagiaan kepada mereka,
dan,
bantulah hambaMu ini daripada menjadi anak yang derhaka dan tidak mendengar cakap,
supaya menjadi anak yang solehah dan baik terhadap kedua orang tuanya.
ya Allah,
panjangkanlah umur kedua orang tua ku ya Allah,
sesungguhnya kami adik beradik amat menyayangi mereka,
sihatkanlah mereka,
aku amat sayangkan mereka.
rahmatilah mereka,
semoga Engkau makbulkan permintaan hambaMu ini
ya Allah.
aminn..





No comments:

Post a Comment