them

farnafarni.blogspot.com. Powered by Blogger.

sayang mereka!

they followwZ

Trafik Lalu Lalang.

Thursday, October 21, 2010

setiap apa yang berlaku ada hikmahnya

hmm..betul kate orang.setiap apa yang berlaku ada hikmahnya.allah datangkan ujian untuk mematangkan kita,untuk kita berfikir.aku rase macam bodoh pulak sebab aku rase masalah aku kecik jek.rumah sewa?aku berharap sangat owner datang esok untuk halau dorang.aku mang kesian ngan dorang.tapi aku taknak anything bad happen kat aku or yang xsepatutnya.

sebab aku mang suka buat tak tau tapi amat amek tau pasal sesuatu perkara tu.adatlah setiap orang mesti ada ujian yang diturunkan kat mereka termasuk aku.tapi aku mang tak kuat semangat.which aku mang takde confident even benda yang aku nak cakap tu betul.sebab aku ada masalah yang aku dapat detect whidh aku ada masalah kalau nak bercakap.aku paham mende yang aku nak cakap.tapi aku tak reti nak terang kat seseorang tu.so,aku akan assume dorang paham dengan sendirinya.(yang tak paham tu wat2 pahamlah).

maybe jugak Allah turunkan ujian untuk aku jadi kuat,percaya dengan diri sendiri,dekat denganNYA(ya aku agak jahil+jahat),betapa besarnya alam yang Allah cipta,aku kena peka+alert dengan sesuatu perkara.aku kena bijak pilih kawan,jangan percayakan orang 100%,etc.kadang2 ujian yang datang ni buat aku pikir sejenak,kenapa aku kena masalah macam ni.maybe jugak aku pun bersalah...........

ya Allah,kuatkanlah semangat hambaMU ini ya Allah.aku terlalu cuai dan leka.aku pohon supaya permudahkan lah segala urusan ku untuk hari2 yang akan datang...sesungguhnya aku insan yang lemah dan banyak dosa............bantulah hambaMu ini untuk kuatkan semangat...........


p/s: a lot of thankz to mak,abah,angah,uni,k.jiha,member2 and whoever yang bagi aku support dan ambik berat pasal aku.mereka ni sangat2 baik....ya allah,rahmatilah mereka...:)

No comments:

Post a Comment